Racoon, google assistent, voice marketing, voice search

RACOON zet Google Assistent in bij uitbrengen nieuwe single

Deze week brengt Racoon haar nieuwe single ‘Hee Joh Jip’ uit. Nu live optredens door de coronacrisis nauwelijks mogelijk zijn, koos RACOON voor een innovatieve nieuwe aanpak. Samen met voice agency Smartvoices lanceerden ze tegelijkertijd met de nieuwe single een eigen muziekquiz. Fans kunnen deze activeren door tegen de Google Assistent te zeggen “Hey Google, praat met RACOON”.

Zanger Bart en gitarist Dennis nemen de deelnemers mee door het repertoire van de band en vertellen over de liedjes die ze in de afgelopen jaren geschreven hebben. Op deze manier willen ze dichter bij de fans staan, nu die door de huidige omstandigheden niet naar de concerten kunnen komen. De muziekquiz op de Google Assistent – die werkt via de telefoon of smart speaker – is voor fans een bijzondere ervaring. Alsof ze echt met Bart en Dennis praten.

“De teksten zijn door de band zelf geschreven en ingesproken. RACOON heeft hiermee een wereldwijde primeur. Het is eigenlijk een bijzondere mix geworden van een quiz en podcast, twee populaire toepassingen voor de Google Assistent,” aldus Carla Verwijmeren van Smartvoices. Ze ziet naar de toekomst toe ook meer commerciële mogelijkheden om door te groeien naar een ecosysteem. “Bijvoorbeeld door abonnementen voor Spotify aan te bieden via deze app. Ook kun je denken aan tickets voor concerten of merchandise van artiesten zelf,” aldus Verwijmeren.

Fans kunnen vanaf vandaag hun kennis van RACOON testen. De quiz werkt via de Google Assistent, zowel via smart speakers als smartphones.

 

Smartvoices

Voice Marketing Agency

Translate »